7 Nisan 2012 Cumartesi

Mantar Çorbası


 Herkese merhabalar, mutlu, sağlıklı, eğlenceli ve bol lezzetli bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum:) geçen gün pazardan  aldığım yarım kilo mantarın yarısını körili tavuk için kullanmıştım. diğer yarısıyla da mantar dolması yapayım diyordum. fakat nedendir bilinmez içimden çorbasını yapmak geldi:) arada fikir değiştiririm ben böyle, ışık hızıyla yarışıyorum :) ama onu da unuttum sanmayın mantar dolmasını da en kısa zamanda yapıp koyacağım... o da çok lezzetli oluyor ama bence mantarın en güzel hali çorbasıdır. hep hazır paketlerde alırdım. içinde ne çok katkı maddesi olduğunu bile bile.... çok seviyorum diye... ama artık bundan sonra mantar çorbamı kendim yapıcam. karar verdim. hem kolay hemde çok lezzetli bir çorba. misss gibi miss:) adeta kremalı mantar çorbası. eşim işten döndüğünde çorbayı görünce "hazır çorba mı" diye sordu:) bende büyük bir gururla  "hayıııır ben yaptım" deyince tadına bakar bakmaz bir "ohhh" çekti:) hatta hazırından çok daha güzel olduğunu söyledi. siz de hem misafirlerinize hemde eşinize ve kendinize bir ziyafet çekmek istiyorsanız yemeğe bu mantar çorbasıyla başlamalısınız ;) hadi bakalım kulları sıvayalım hanımlar beyler ;)

Malzemeler :

250 gr kültür mantarı
1 adet kuru soğan
2 çorba kaşığı margarin  yada terayağ (dileyen 1 kaşık kullanabilir ama ben margarinin o müthiş kokusunu seviyorum)
3 yemek kaşığı dolusu un
1.5 su bardağı süt (1 su bardağı da kullanılabilir. size kalmış elbette fakat bu şekilde çok iyi bir krema kıvamı yakaladım)
tuz
su (tavuk suyunuz varsa o daha lezet verebilir. ben normal su kullandım ve tadı gayet de güzel oldu)

Üzeri İçin :
Bir tutam maydanoz yada kırmızı pul biber (yada neyi seviyorsanız)


Hazırlanışı:

Tencerede margarini eritiyoruz ve üzerine minik doğranmış soğanı, biraz kavrulunca da ince şekilde doğranmış mantarları ilave ediyoruz. birlikte soteliyoruz. daha sonra üzerine unu ilave ederek kavuruyoruz. un kokusu çıkınca ilk önce soğuk süt, ardından soğuk su (soğukları önce ilave ediyoruz ki un topaklanmadan açılsın. bu püf noktası önemli. yani hemen sıcak su ilave etmiyoruz) ve sıcak su ilave edip, tuzunu ayarlıyoruz. kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. (zaten mantar çabuk pişer) pişince altını kapatıp üzerine maydanozla servis yapıyoruz. ben böyle yaptım ama pul biber de çok yakışıyor. işte bu kadar kolaymış bu çorba:) herkese afiyet, şeker olsun :)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder