17 Nisan 2012 Salı

Kurutulmuş Domates Soslu Spagetti

Herkese merhabalar yeni bir yemekle daha karşınızdayım:) umarım güzel bir hafta sonu geçirmişsinizdir... Eşimin aldığı ve uzun zamandır dolapta duran kurutulmuş domatesler gözüme çarpıp duruyordu. onlar orda durdukça bana rahat yok dedim ve hemen bunu değerlendirmeye karar verdim. eşim kurutulmuş domatesi hamileliğimin ilk 3 ayında aldığı için görmek bile istemiyordum. hatta "ben sevmem kurutulmuş domates" bile dedim. ama şimdi iyiyim yaa bu söylediklerime çok utandım. böyle güzel bir tat olamaz. hatta şimdiye kadar yaptığım spagetti soslarından çok çok daha güzel bir sos elde ettim ...  inanın ben yaptığım için değil gerçekler bunlar denerseniz bana hak vereceksiniz. samimi söylüyorum zaten güzel olmayan bir şeyi buraya asla koymam... bir kez deneyin hem çok pratik hemde çoook lezzetli o halde spagetti severler kağıt kalemler hazırlansın;) şimdiden afiyet olsun

Malzemeler :

Makarna için :
Yarım paket spagetti (biz 2 kişi olduğumuz için yarım paket yaptım ama siz kalabalıksanız ona göre yapın tabi.)
1 litre su
tuz

Sosu İçin :
1 adet soğan
3-4 diş sarımsak
2 adet domates
250 gr. kadar kurutulmuş domates (bunu zevknize göre artırabilirsiniz. domatesle kavrulunca müthiş bir kıvam olduğunu göreceksiniz)
1/2 yemek kaşığı salça
kekik
tuz, çok az şeker
su

Hazırlanışı :
Öncelikle Spagettimizi haşlamamız gerekiyor. tenrecemize su koyup, kaynamasını bekliyoruz. kaynadıktan sonra tuzunu ( tuzunu mutlaka kaynadıktan sonra atmalıyız yoksa kaynaması uzun sürecektir) ve birazcık çiçek yağını ilave ediyoruz. yağı ilave etmemizin nedeni spagttilerin birbirine yapışmaması ;) onlar haşlanırken diğer tarafta sosumuzu hazırlamaya başlıyoruz.




Sosu için :
sos tenceremize biraz sıvıyağ koyuyoruz. minik doğranmış soğan ve sarımsakları bu yağda birlikte kavuruyoruz. birlikte kavuruyoru ki lezzet patlaması oldun. bu müthiş kokuyu seveceksiniz;) daha sonra domatesleri rendeliyoruz. domateslerle birlikte 1 kesme şeker kadar şekeri de atıyoruz ki domatesin tadı daha lezzetli olsun. ben her zaman şeker ilave ederim. onlar kavrulurken kurutulmuş dometeslerimizi ve salçamızı ilave ediyoruz. hepsini güzelce kavuruyoruz. onlar orda kavrulurken haşlanmaya bırakılan spagettinin suyundan 2 kepçe kadar su alıyorum ve sosun içine koyuyorum. (bunu bir otelde ordaki ahçılardan öğrendim. sosları her zaman makarnanın suyuyla yapıyorlar. çok daha lezeetli oluyor. hatta bu suyu çorba yapımında kullandıklarını da söylediler. ilginç değil mi?:) ) sonra altını kısıp sos tenceresinin kapağını kapatıyoruz.
makarnalar olunca süzgeçe koyup süsülmesini bekliyoruz. sos piştiyse altını kapatıyoruz. makarna tenceresine 1 kaşık margarin koyup erimesini bekliyoruz. süzülen makarnaları içine atıp şöyle bir döndürdükten sonra altını hemen kapatıyoruz ve üstüne yaptığımız o müthiş sosu döküyoruz. makarna ve sosun müthiş buluşması diyebiliriz buna:)
eğer parmesan peyniriniz varsa üzerini onunla süsleyebilirsiniz. afiyet şeker olsun herkese :)






1 yorum:

  1. Tarif güzel yaptım ancak fotoğraf cezbetmiyor bilginize daha özenli bir fotoğraf olmalı

    YanıtlaSil