30 Mart 2012 Cuma

Domatesli Pilav


Domatesli pilavı öyle çok severim ki anlatamam... öyle dışarda önümüze gelen, evde yapılan beyaz pilavlara pek yüz vermem. benim için yazın vazgeçilmezlerinden olan bir tat... biliyorum yaza daha var ama ben hazır organik , güzel, kıpkırmızı domatesler bulunca bu fırsatı kaçırmadım. her elden farklı bir lezzettir domatesli pilav. öyle herkes de güzel yapamaz. hoş "pilav dediğin tane tane dökülecek" , "pilavı güzel yapan, güzel yemek yapar" inanışlarının olduğu bir ülkede yaşıyoruz:) benim halam da çok güzel yapar. .(bende artık mütevazi olamayacağım :)) bu tarifi ondan öğrendim yanında buz gibi yoğurtla servis edilince "yeme de yanında yat" dedikleri bu olsa gerek :))
 pilavı bir çok farklı yolla yapabilirsiniz. benim en çok kullandığım "salma" ve "kavurma" yöntemidir. domatesli pilavı hep salma yöntemiyle yaparım. ne yalan söyleyeyim bunun tadı bir başka güzel oluyor. tabak tabak yiyesi geliyor insanın:)
Pilav yaparken herşey çok önemli.. pirinci Baldo yada Osmancık olursa daha güzel olur. mutlaka iyi su kullanmalısınız. suyunuz ne kadar kaliteli olursa pilavlarınızda o derece güzel ve lezzetli olacaktır. tabi tencereyi de atlamayalım. huyunu suyunu bildiğiniz bir pilav tencereniz olmalı... böylelikle her seferinde bir sürprizle karşılaşmazsınız :)

Malzemeler :

2 adet domates
1 su bardağı pirinç (benim bir kasem var hep onunla ölçüyorum ama kafalar karışmasın diye bardak hesabı yazıyorum ölçüleri)
1 yemek kaşığı tereyağ (sevmeyenler margarin kullanabilir)
1 yemek kaşığı sıvıyağ (ege ve akdenizde zeytinyağ kullanırlar)
1 su bardağı su (domatesinde suyu olacağı için normalden biraz daha az su ilave edilmeli)
1 adet tavuk bulyon (yoksa da önemli değil)
tuz ve bir fiske şeker




Hazırlanışı :

Pirinçlerimizi önceden 15-20 dk. ılık, tuzlu suda bekletiyoruz. domatesleri mutfak robotundan geçirin (kabuklarıyla atabilirsiniz. nasılsa kabuk denen birşey kalmıyor, fakat rende yapacaksanız mutlaka kabuklarını soyun). tencereye yağı koyup, domatesleri ekleyin. kısık ateşte domatesleri suyunu uçurana kadar pişirin. bu sırada biraz şeker ilave edin. suyunu, tuzunu ve bulyonunu ilave edin. kapağını kapatın. su kaynamaya başlayınca, süzüp bol suda yıkanmaya bıraktığımız pirinçlerimizi domateslerin üzerine ekleyip, şöyle bir döndürüyoruz. tekrar kapağını kapatıp kısık ateşte suyunu çekene ve pirinçlerin üstü delik delik olana dek pişiriyoruz. altını kapatıp, pilavın üstünü bir havlu kağıtla örtüp dinlenmeye bırakıyoruz. sıcak olarak servis yapıyoruz. işte bu kadar :D herkese afiyet, şeker olsun :))







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder