22 Mart 2012 Perşembe

Zeytinyağlı Bakla

tarif annemden, yapması benden ;)
Ağaçlarda pıtırak gibi açan çiçekler, yol kenarlarındaki papatyalar bize baharı müjdeliyor. her ne kadar İstanbul'a bu yıl bahar nazlanarak geliyorsa da  pazarlara baharlık sebze ve meyveler gelmeye başladı bile :) Enginar, bakla ve bezelyeyle birlikte ağır kış yemeklerinden hafif zeytinyağlılara geçme zamanı gelmiştir artık.. bende dün pazardan aldığım baklayı bir an önce pişirmek için sabırsızlandım. ne kadar özlemişim...bizim evde o kadar çok seviliyor ki her gün yense bıkılmayacak derecede:) hadi bakalım tarife başlayalım da yapmak isteyenler de bir an önce işe koyulsunlar :)

Malzemeler :

1 kg taze bakla (bizde çok seviliyor dedim ya, isterseniz siz yarım kg. dan yapabilirsiniz)
1 adet kuru soğan
1 çay bardağı zeytinyağ (ben biraz sıvıyağla karıştırıyorum o zaman daha güzel oluyor)
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı un
1 adet limon (yarımda kullanabilirsiniz fakat ben biraz ekşi seviyorum)
1 bardak su

Üzeri için :

Bolca dereotu ve sarımsaklı yoğurt

Hazırlanışı :

Öncelikle baklayı ayıklıyoruz. uç kısımlarını aldıktan sonra güzelce yıkıyoruz. bir süzgece alarak süzülmesini sağlıyoruz. üzerine limonu sıkıp, unu ilave ediyoruz.(elimizle alt üst yaparak limon ve unun her tarafına yayılmasını sağlıyoruz.) kimisi limonlu unlu suda da bekletiyor, o da bir yöntem olabilir fakat ben her zaman bu şekilde yapıyorum.
tencereye minik doğranmış dereotu saplarını (müthiş bir aroma veriyor) ve soğanı atarak yağda kavuruyoruz. pembeleşince diğer tarafta bekleyen baklaları tenceremize ilave ediyoruz. kalan unlu limonlu suyu da mutlaka ilave edin. bu baklanın suyunun çok sulu bir kıvam almasını önlüyor. üzerine tuz, şeker ve suyunu katıp tencerenin kapağını kapatıyoruz. ben düdüklüde pişirdiğim için 20 dk da pişti ama normal tencerede kısık ateşte yarım saat pişirmelisiniz.
soğuyana kadar tencerede bekletip, soğuduktan sonra bir servis tabağına alıyoruz. üzerine bol dereotu ve sarımsaklı yoğurtla servis yapıyoruz. (isterseniz bir gece önceden yapın derim. tüm zeytinyağlılar gibi...dolapta dinlensin çok daha lezzetli olacağına emin olabilirsiniz) . şimdiden afiyet olsun herkese :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder